Ett annars lugnt vattendrag.

0kommentarer

Så, min vistelse här nere i Vara fortlöper och jag njuter vidare. Det är precis 15 dagar till jag ska på upprop i Uppsala och ska väl kanske passa på att vara hemma då. Eller ja i Flogsta. Hoppas verkligen på att jag får en annan lägenhet, jag lär stå ut hösten ut men sen är det dags att hitta något med mera hemkänsla.
Det här men hemkänsla... ja, det är något speciellt med det faktiskt, jag har då inte hittat det i Flogsta Sernandersväg 12 that's for certain. Kanske inte ens i Uppsala. Men jag måste stå ut tills jag pluggat färdigt. För inget kan ju ta ifrån att det universitetet är bra och jag trivs förträffligt där.
Vad är det då som bidrar till en hemmakänsla? Den här mysiga luddigt, varma känslan som bara hemma kan kännas. Är det dofterna? Grannarna? Eller är det storleken på huset/lägenheten?
Nej, jag tror att det är folket man omger sig med och hur man trivs i att bo där man bor. Man kan bygga ett hus men det krävs finess för att ge sig själv ett hem. Min lägenhet är som ett skal, en kostym som gått och blivit fasansfull obekväm. Grannarna känner jag inte alls och det är alltid ett fasansfullt äckelpäckel med tvättstugan i grannhuset... Badkar har jag inget heller. Till råga på allt. Nej, jag och CG vantrivs som satan i gatan. CG blir bara mattare och surare för varje dag och klagar alltid på att fara ut på resor. Hur nu det ska gå till...

Blää.
Nej, en hemmakänsla byggs upp så lätt och dör lika lätt om den inte underhålls.

Men nu ska jag mysa ett tag till.

På återseende :*

Kommentera

Publiceras ej