One week.

0kommentarer

Vaknade och steg upp för ett litet tag sedan. Var inte så jättetrött men det kommer jag antagligen vara senare idag. Kan bara tänka mig hur trött Hannes kommer vara när han kommer hem. Yey! Äh, han får vila sig lite då. Känner mig lite ond som höll honom vaken halva natten med mitt babbel :/ Jag som visste att han skulle jobba...

Nu är det bara en liten vecka kvar innan jag förhoppningsvis får mina CSN-pengar. Då har jag lite att leva på i alla fall och mer än bara 40kr. Sommaren är verkligen en students värsta tider på året, om man inte fått jobb vill säga. Jag pluggade förvisso en kurs och fick 10000 att göra av med men det räckte ju inte så jättelångt efter två hyror betalda på 3000 var. Jag sökte förgäves flera jobb och fick samtal från två varpå jag gick på en intervju från en arbetsgivare. Denna arbetsgivare ville tydligen inte anställa mig pga. att jag inte var så framåt eller något ditåt... Men nästa år har jag kanske större framgång med en praktikplats inom min utbildning eftersom jag då läst 4 terminer och har kompetens att jobba som labass. (har jag för mig) Det skulle vara fantastiskt. annars får jag ta en till sommarkurs >_< vilket jag helst inte gör.
Jag vill känna mig ekonomiskt säker och självständig i alla fall en sommar.

Det må vara så att jag har det alldeles förträffligt här hemma hos Hannes men ibland så längtar jag väl hem till taxen och föräldrarna, men jag har valt att inte tänka på det, jag mår alldeles för bra här och är allt vad lycklig heter. Hemlängtan är ett nödvändigt ont, men jag längtar konstigt nog inte hem till Uppsala. Eller rättare sagt hem till Flogsta. För det är inte hemma för min del. Det är bara ett uppehälle till dess jag hittat något annat. En lägenhet, ett hus ja, vad fasen som helst ^~^

Nu är det nog dags att göra lite nytta här omkring. Solen skiner och dagarna rullar på.

All that matters to me now is to stand on my own, next to you. With the safety of your arms.♥ 

I'll protect you with every inch of me, every tiny bit of strength. And her is all I fear.

På återseende! :*

7 days til I'm human again, 7 days til I stand my own ground again.

Kommentera

Publiceras ej