Time is a hourglass glued to a table.

0kommentarer

...Och vad som varit kommer aldrig igen. Man kan drömma sig tillbaka i tiden och det är något som människor gärna gör, minns. Längtar tillbaka eller fasar för minnena man har. Ibland är det tur att det bara är minnen och inget annat. Ett gammalt brev eller ett foto. Det river ganska lätt sönder sådant som finns i nuet.
Därför måste man komma ihåg att vad som varit, har varit och kommer (förhoppningsvis) aldrig igen.

Ett annat fel folk gör är att längta sig fram i tiden. "Woo jag längtar till jag ska gifta mig/ fylla 18/ får barn etc". Varför inte leva idag och ta dagen för vad den är, ännu en i ditt liv. Du kan lika väl bli påkörd imorgon eller dö på ett annat hemskt sätt. Det låter verkligen hemskt, det vet jag, men det är ganska så sant.

Jag vet, jag är själv lika mänsklig och längtar fram i tiden och lika väl så minns jag hur det var förr i tiden.
Ibland lyckas jag även kasta bort dagar och göra allt i min makt för att få dagarna att gå så mycket snabbare. Så som de gånger jag längtar till Hannes och jag inte får träffa honom på flera veckor, det är då jag önskar tiden kunde speeda upp några snäpp. Eller de dagar juag vill ska gå långsammare, exempelvis under tentapluggperioder då dagarna verkligen inte räcker till.

Tiden är där och rullar på i sin egna takt, även om vi uppfattar den som långsam eller snabb så har den alltid samma fart. Därför ska vi värdera nuet och njuta av varje sekund vi andas.

I know your intentions and I kill if you ever try to get near...



På återseende :*

Kommentera

Publiceras ej