Lucia! ...Jul och hela tjohejjen!

0kommentarer

11 nätter före jul, jaha och året, var tog det vägen? Det har varit ett bra ett iaf. Eller ja, det kanske man kan ha delade meningar om.
2010 har alltväl varit intressant. Jag har upplevt endel oartiga som artiga grejer. Min första teaterpremiär, första riktiga karln i mitt liv. Första flonkade tentan och första sommarkursen, första gången jag ringde ambulans eller fick en tillkallad mig på grund av min första panikattack. Ja, se många första-grejer har jag gått igenom. Ev. en första obduktion imorgon.

Året som gått banar helt klart väg för ett nytt. Ett lika fyllt av första-gånger. Första praktiken kommer i vår t.ex.
Håller på och snickrar på lite grejer som jag måste vara lite confidentiell med. Har bl.a testat ett recept på saffanskolapraliner, jädrar vad dom blev bra.

Den 17e blir det jullov med ett pyjamasparty som invigande artribut. Helt otroligt. Den 22e kommer karln på besök och min första blodgivning tar plats. Sen blir det julfirande hemma i Gimo, och ett stundande nyårsfirande nere i Vara.

Det mesta verkar ju gå som på räls, nog finns det saker som kan gå fel och riva ner hela ridån. Däremot hoppas jag att dessa eventuella petitesser är ljusår bort i en annan galax.

Kommentera

Publiceras ej