En typisk onsdag, uhm.

1kommentarer

Vaknar av att mobilen lyckligt plingar till men väljer att sova lite till, tittar nyvaket på smset som är så urgulligt att man får diabetes i hjärtat. Går till duschen och tvättar av mig gårdagens och några dagar tillbakas smuts X3 blee jag var ganska sunkig. Jag orkade inte duscha igår kväll som det var tänkt då jag och Hannes hade ett av de största missförstånden att reda ut, självklart var det min sega hormonstinna hjärna som fått allt om bakfoten.
Men det ska nog vara ur världen nu, och tåget den 16e kommer ta sig till Vara på ett harmoniskt längtansfullt sätt igen. Jag kan inte längta mer just nu faktiskt. Det är i och för sig ganska bra med distans, jag kan hinna med mitt pluggande utan att jag kan pysa iväg och klänga på personen och jag slipper även ha en klängis på mig när jag ska plugga. Det är mysigt att klänga på varandra, ja, men ibland vill man kunna ha en frizon, för att plugga eller för att arbeta. Vill man träffas gör man det efter en avkopplande men pirrig resa till sitt hjärtas person. Svårare är det inte.

Missförstånd kommer att uppstå och man kommer antagligen känna sig ensam från och till. Då är det inte mer än på sin plats att man reder ut det.  Vi som har distansförhållanden vet att vill man så går det alldeles utmärkt.

Nog om det, imorgon torsdag kommer en Osvald att hälsa på mig i Uppsala, han är en gammal kompis från gymnasiet och vi har hållit kontakt via msn under några år men inte fått arslet ur vagnen att träffas helt enkelt. Så nu var det väl baske mig dags. Det blir en fika och en dag i (förhoppningsvis) solen.

Jag har på senare tid oroat mig för min mobiltelefon som verkar äta pengar. Förra räkningen rullade in på 1200 och den som dimper ned i brevlådan i slutet på Juli (ska betalas i Augusti) kommer nog vara så fet att då den dimper ned kommer registreras på Rischterskalan. Fytusan, jag har mardrömmar att jag kommer upp i 5000 men jag vet inte så illa kan det inte vara, efter den räkningen som kommer nu blir det en ny telefon så är det! Nytt nummer blir det med faktiskt. Förr ville jag behålla mitt gamla nummer men nu bryr jag mig inte så mycket om det faktiskt.

Min lilla kyckling CG har tagit en ovälförtjänt semester så han är fetare än vanligt. Han kommer få följa med ner till Vara antar jag, eftersom han är fastkedjad vid min väska så får jag släpa på honom. Han kommer säkert ställa till bus, så svartsjuk som det fettot blir. Just nu ligger han på golvet och tar sig inte upp. Han kan få ligga. Tills han blir fjantigt förbannad. :D

Nu ska jag göra lite nytta, hejs och på återseende! :*

Men man ser hans tjocka rumpa xD

1 kommentarer

Osvald

30 Jun 2010 23:27

Den där Osvald känner jag igen! :D

Kommentera

Publiceras ej