Tjusigt!

0kommentarer

Det kan man väl säga? Har precis käkat lite lunch i form av nudlar och låg för en stund ute och läste en bok i solen, som försvann. Boken är ganska bra faktiskt, skum men bra, Sommardöden heter den.

Är förvånansvärt trött just nu, vaknade kring 9 efter en natt av vad jag skulle kalla fläckvis sömn. Har inte kunnat sova fullt så bra som jag annars gör, för mycket mensvärk och för lite motion/värktabletter.

Midsommaren har varit över all förväntan i år, och mitt manliga besök tillika nuvarande pojkvän for hem tidigt igår morse. Lite trist men så är det när allt är på distans och man måste fara hem till verkligheten igen. Så! Jag tog saken i egna händer och ordnade en resa ner. Så den 16 juli far jag nedåt i Sverige. Beräknas stanna där nere i 10 dagar. Förhoppningsvis blir det, som vi säger i Uppsala, awesome!

Kursen kemin i köket fortgår hela tiden och den är snart över, 15 juli - I'm out of there! Kommer då att ha mycket matnyttiga kunskaper om mera kemi. Förhoppningsvis kommer jag få igenom att jag ska skriva projekt på geler.

Den 12 juli är det således dags att ringa en framtida arbetsgivare kanske för en arbetsintervju, jag hoppas verkligen jag kan få jobba en sisådär 4 veckor efter jag kommit hem från södra Sverige. Det är alltid på sätt och vis trevligt med liten pengar i kassan.
Så jag håller tummarna för mig själv och hoppas på att få sälja lite städmaskiner (alltså vad fan det är ett jobb!).

Sen är det väl bara dags att jobba på brännan lite extra och sen ta tag i lädertyglarna för sen är det back to University! Lite jobbigt, lite trist, ganska skoj och sånt. Förhoppningsvis så är det en del inspelade föreläsningar. Det vore något då behöver jag inte vara i Uppsala, eller i alla fall inte på universitetet. ;D

Uhm på återseende! :*

Kommentera

Publiceras ej