CurryGurkans matte är med Blogg!

1kommentarer

Ja, det har hänt, detta är currygurkans mattes blogg och den är sjuk, sjuk, SJUK! Följ den och bered er på galenskaper. Kanske ett och annat normalt inlägg också. :D

Nu till dagens galejer! Tog mig som vanligt upp lite för tidigt för mitt egna bästa men vad gör det...? Jo allt.

Gick på föreläsningar och sånt tråkigt bajs och skulle sen ta mig hem från BMC till Flogsta och vi snackar en timmes rask promenad så min motion är ju räddad. Räkna då in att jag var tvungen att hippetihoppa som en satans jojo över alla dessa fanatiska "små" sjöar som bildat sig av allt detta förbaskade men ack så älskade smältvatten.

VAD I HELVETE liksom. Mina skor var som små förlista båtar, China var inte glad...

Lika arg blir man ju när folk tutar på andra bilar bara för att visa att, så kan man faktiskt göra. Det rent av skrämmer skiten ur mig som fotgängare. Man vill bara gå fram när det är rödljus, öppna dörren, dra ner byxorna och sen fråga: Ja, har du papper eller!? Åhh fy vad jag hatar det.

Och bara sådär så blir man ju glad när man stövlar in hemma i Flogsta med blöta skor som avlidit för länge sedan. För! Jag fick nämligen min allra första bonuscheck från ICA idag det kan ju verkligen lysa upp dagen som ingen annan jävla vårsol kan.

För att hoppa till en annan klutt från en annan så kan jag ju berätta om en väldigt skum grej som hände mig igår förutom att jag fick utbrott på gatumusikanter som var helt öronbedövande dåliga, var på Hugo's med underbara Lisa och pratade med en otroligt vacker person på telefonen till sent på kvällen/morgonen. Jo, jag gick som vanligt med Lisa på St Pers gallerian i Uppsala, går förbi en såndäringa Tele2/telenor-what-the-fuck-ever-grej med två yngre män/killar. Killarna stannar oss och ja, man kan ju inte ignorera bara sådär för det vore ju otrevligt och så har inte mamma uppfostrat mig i alla fall, nää, han frågar mig om jag har telia eller något annat dumt abonemang, jag svarar ja och då ber han om mitt nummer. För jag ska få en "bonus" My ass att jag ska... Jag blir genast osäker på min sak och då gör den ena killen något mycket oväntat han tar mig på axeln, tittar mig i ögonen och säger: "Titta in i mina ögon, jag är en man i mina bästa år, du kan lita på mig" Så sliskigt han bara kan. >.< Fy tusan, såg inte direkt ut som seriösa telefonpojkar heller. Säkert fiskade de telefonnummer av unga tjejer.
Ptjaa sen gick vi och muppade oss som vanligt på en bänk i centrala Uppsala som man gör en vanlig dag om man heter Christina och Lisa. Att kolla på folk är såklart roligt.

Måste presentera er för CurryGurkan också det är nämligen min otroligt fjantiga men söta lilla kyckling med vitt fjunigt hår som är bosatt på min väska. Så är det med det. Kommer en bild på honom inom kort.

Tjolavejs nu ska jag tvätta och diska och andra vuxna grejer. På återseende! :*



1 kommentarer

Matten!

18 Mar 2010 18:35

Jahaa då jag har stavat fel på musikanter... ids verkligen inte ändra på't

Kommentera

Publiceras ej