Mikrobiologi ger bakteriofober.

0kommentarer

Det är högst och främst väldigt sant. Jag är ganska uppskrämd. Jag har haft två föreläsningar och nu tänker jag aldrig duscha utan att spola vatten varmare än femtio grader innan jag ställer mig i duschen, man kan ju få legionella. Heller aldrig dricka vatten ur en såndärna ismaskin. Legionellabakterien växer nämligen så det knakar i de lite kallare miljöerna. Försök få mig att äta förförpackade smörgåspålägg och ni får försöka länge, jag tänker nämligen inte få i mig listeria. Hmm. Nu kan ju vem som helst få tro att jag är galen. Jag är inte galen, men det är klart jag anser att det är äckligt, listeria ger en inte så spännande tarminfektion och kan vara rent dödlig för foster i en gravid kvinnas mage. Legionella ger en härlig och mysig lunginflammation istället. Detta är dock inte att frukta. Näädå. Bara människor med v'ldigt dåligt immunförsvar har väldiga risker att drabbas. Men håll med om att det är snuskigt.

Så innan jag tänker ta fram klorinhinken och skura golv till tak på mina 19 kvm så vet jag att jag inte blir sjuk på två timmar. Men det kan ju vara härligt med rena utrymmen omkring sig och kylskåp är inte kända för att vara mysiga. :D

Fick för övrigt min tågbiljett från SJ idag. Den såg ut att vara helt korrekt. 5e november far jag. Snailmail är ett underskattat medel.

Så nu ska jag laga lite mat och ta itu med lite plugg och sånt.

Why is it always my own fault when I'm the one crying?

OwO På återseende! Hoppas folk nommade kanelbulls igår! För det gjorde inte jag. Hejs :*

Kommentera

Publiceras ej