Push it!

0kommentarer

Jobbade idag och med 8 timmar och jeekla 50 min på flexen kan jag nog känna mig stolt. För den 8e aug är min sista arbetsdag. I alla fall för i sommar. Sen sepnderas nästan tre veckor av semester och nästan lite latande.. Nää eller inte jobb av den form jag pysslat med nu. Ska ta mig an och ladda inför praktik också. På immunologen och blodcentralen. Det ska bli sjukt skoj.

Man kan tycka så här i efterhand att jag kanske skulle passat som läkare, sjuksköterska eller tom. undersköterska. Men när jag tänker på mitt yrkesval kan jag absolut inte vara nöjdare. Jag har möjlighet att ta prover på patienter. (Otroligt fult att bli tagen för en sköterska eller läkare när det är dom som kan verkligen minst om analyserna proverna ska användas till.) Jag får köra prover i maskiner som analyserar dom, sedan avgöra huruvida resultaten är rimliga eller avvikande. Jag är en laborerande medicinsk detektiv. Mina kollegor nu på klinisk kemi är helt fantastiska. Jag skulle inte byta bort mitt yrke för något i världen.

Okänt yrke, sneaky men coolt som fan!

Hur som, nu så är det så smått dags att greja mig i ordning för natten, ska sussa och vakna pigg och utvilad kring halv 6. Jobba och sen blir det myspysehelg!

Träningen har såklart fått glida på kanten... men den ska komma igång på riktigt.
Det och ett balanserat näringsintag. Hur jag nu ska få till det...?

To end an era, an start a new better one! That's what you get when you let your heart win.

Kommentera

Publiceras ej