Tisdagen och läkaren.

0kommentarer

God afton, idag har jag gjort mindre än vad jag gjorde igår, utan problem liksom. Jag har lagat mat, varit till doktorn och bakat mig en äppelsmulpaj. Sen har jag såklart umgåtts med Lizzy, the taxdam all day long. 
 
Hos doktorn, ptja, jag vill först och främst säga såhär, jag lider (haha?) av en depression och får medicinering mot denna. Så berättade jag en massa om hur jag mår idag och läkaren kom fram till att jag bör gå och ta prov för sköldkörtelhormonerna.. Alltså kontentan av detta utlägg, Är ni deprimerade, får medicinering och äter alldeles för ensidig eller dålig kost, ta då prov på sköldkörtelmarkörer. Det kan nämligen vara så enkelt som att du lider av Vitamin b12-brist vilket rent symtommässigt visar sig som depression som ett av många men i övrigt vaga symtom,
B12-brist kan leda till nervskador. Vilket suger. Så ta kontakt med ordinerad läkare. Är ni medicinerade för depressionen är det ännu viktigare att bibehålla kontakten med läkaren. 
 
Ta nu inte det jag sagt helt på orden, men är man deprimerad skall man gärna ta ett blodprov inkluderat sköldkörtelmarkörer just för att utesluta detta.
 
Nåväl, mer än så har jag inte gjort idag, imorgon är det ONSDAG och vad som händer då, skriver jag troligen om imorrn.
 
Godnatt, kram hejs! /Chinow
 
Remember who stood up for you in days of need, cause when it all comes around, they'll do it again, and again til you understand their true value. Friends or lovers like that don't grow on trees.
Furthermore, don't ever misstreat a person like that. If you do, just remember this. You'll miss them... someday.
 

Kommentera

Publiceras ej