Ibland ska man inte förlåta.

0kommentarer

Hur mycket man än hoppas och tror så ska man inte tro på att saker och ting är förändrade till det bättre. 
Faktiskt. 
 
Jag valde att förlåta och försöka. Sanningen var att jag fick en chans, en chans han trodde jag förtjänade för att sedan ta ifrån mig lika fort. 
Jag vet att jag överreagerade en gång. Resten av gångerna var jag mitt nyfunna jag. Jaget jag återfått efter en tid ifrån honom. En styrka, en glimt av lycka och kaxighet. Något jag inte fick ha. 
 
Han å andra sidan var samma gamla person jag en gång lärt mig att avsky. En person att akta sig för.  Den kortsinta förutfattade person jag kommit att se ju mer jag lärt känna honom. Han fanns inte för två år sedan.
 
Jag trodde för en stund att han var annorlunda då han ville följa med till min vän som fyllde år. Han ändrade sig dock snabbt och var densamme som förr. 
 
Härom veckan innan jul, fick jag se ännu en sida jag önskar jag aldrig fått se. Jag sökte hans stöd och det var ju onödigt då han aldrig mer skulle träffa mig ansåg han. I en situation då det verkligen behövdes.
Det var faktiskt allt jag behövde för att återfå mitt liv. Mitt fria starka liv utan en sådan person. 
 
Jag bryr mig tyvärr och finns här för att hjälpa. I en livsviktig situation. 
 
Jag minns det du kämpar för att glömma. Våra lyckliga minuter, skrattfyllda och kärleksfulla. 
Förr gjorde det ont, idag är de bara vackra minnen jag hade med dig. 
 
Jag har inte plats i mitt liv för dig. Hur mycket jag än vill. Du sänker mig och gör mig illa. Vad jag givit dig i livet hoppas jag att du tar vara på. Kunskaperna och råden är dina att förvalta på bästa sätt. När allt kommer omkring vill jag bara att du är lycklig. 
 
Jag vet att min lycka väntar på tröskeln. 
 
Ha ett fint liv. 
 
Chinow.
 
 

Kommentera

Publiceras ej