Ibland inträffar saker som förändrar...

0kommentarer

Men det kan inte hända något om du inte själv tar tag i det. 
Det må låta kryptiskt men varje dag finns runt omkring oss möjligheter, men bara du kan ta denna möjlighet. Förändra den till en väg att gå. 
 
4 år har det gått. Ja nästan i alla fall. 4 år sedan den inhemska fruktansvärda karusell tog fart. Du vet, jag har fortfarande ärr kvar. Min blick som tidigare var så skarp har tappat skärpa. 
Tillit saknar jag till alla, nästan. 
Det finns få jag faktiskt känner en tillit till. Enkelt räknade på en hand och ett finger. 
 
Jag valde att bygga upp mig, ta mig ur detta våld som hållit mig fången. Faktum är att styrkan växer varje dag. Jag inte bara stoppade karusellen, jag demolerade den, jämnade den med marken. Marken där den en gång stod är föralltid befläckad, men till slut kan ingen längre se dess ärr. 
 
Det har format mig till den jag är idag, men jag vägrar låta det ruinera mig. Hålla mig låst till ett liv i misär. 
She stands tall with strenght not height. 
Jag vet var jag varit, många har vandrat längs min väg, somliga gör det än idag. Vandrare har tillkommit, andra har hittat nya vägar.
Jag vet var jag ska. 
 
Jag får alltid som jag vill, det jag vill brukar tendera att ändra sig ibland, men jag får alltid som jag vill.
 
Imorgon ska mina andningproblem utredas på riktigt. Sen ska det after workas med kollegor. Det ska bli fint. Ser fram emot en bra lättare dag. 
 
Tack hejs! <3
 
Chinow

Kommentera

Publiceras ej