Ny dator och bekvämt boende.

0kommentarer

Sådär, min julklapp till mig själv, en ny dator. God jul Christina från dig själv yeey.
Ja, det nya året har kommit och inletts, det gamla har passerat och dött.
2016 var ett rent helvetesår med små underbara ljuspunkter.
Jag tog tag i min dröm, gjorde den till verklighet och flyttade, bytte jobb och hamnade äntligen i Stockholm.
Jag slutade på ett jobb jag knagglat mig fram på i 4 år, utan större karriärsstege och löneökning. Trots en ganska, om jag får säga det med ödmjukhet i rösten, stor övergripande kunskap.
Min lilla pälskärlek flyttade till en gammal gymnasiekompis tack vare min allergi och det faktum att Sigrid inte får bo i lägenheten jag flyttade in i den 23e december.
Jag jobbade mina sista arbetspass på klinisk kemi och farmakologi den 24e och den 25e december till morgonen den 26e. Givetvis kändes det tungt och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte kommer sakna mina kollegor.
 
2016, speciellt den senare delen av året har varit tuff och väldigt utmanande på flera plan. Jag har fått göra mycket själv och har insett att familjeband inte är en garanti när det gäller att hjälpas vid valda situationer.
Människor har lämnat mig, jag har lämnat andra, kontakter har försvagats och nya har knutits.
Året kom dock att avslutas på finast möjliga vis och inleddes i samma härliga mysiga anda trots att jag låg golvad i kraftig influensa och feberyror. 
Min retur till jobbrutinen har fantastiskt nog känts utvilad, energisk och framför allt spännande!
  
 
2017 blir intressant känner jag på mig, oerhört händelserikt. Jag måste hitta ett permanent boende, så ja, flyttkarusellen kommer att snurra ännu ett varv. Årets andra dag innebar nytt jobb och massor av nya människor. Så bara där kan mycket inträffa.
 
Jag har ingen aning om vad året har i sitt sköte men jag hoppas innerligt att det är bättre och lyckligare än det tidigare.
 
Fridens! <3
 
 

Kommentera

Publiceras ej